vineri, 1 martie 2013

Diavolul se �mbrac� de la Prada (2006)

Cioran spunea �n �Amurgul g�ndurilor� c� �doar c�nd te z�re�ti gol �i-aduci aminte c� exi�ti �i c� e�ti muritor. �mbr�c�mintea ne �mprumut� o superioritate superficial� asupra timpului. Cum o s� fi muritor cu o p�l�rie pe cap �i o cravat� la g�t ? Hainele au creat mai multe iluzii dec�t religiile�.

Miranda Priestly (Meryl Streep),  pierdut� printre diverse m�rci celebre de haine, a uitat c� e om �i s-a transformat �ntr-o persoan� rigid�, lipsit� de umor �i aproape inexpresiv� reu�ind astfel s� conduc� revista Runway ce a devenit un fel de biblie atunci c�nd vorbim de atitudinea pe care trebuie s� o ai �n societate sau cum s� te �mbraci. Dac� vrei s� exi�ti �n industria modei, trebuie, neap�rat, s� nu ie�i din tiparele acesteia.

Fiind o persoan� exigent�, �i dore�te ca to�i cei din jurul ei s� fie perfec�i, inclusiv asistenta ei personal�. Andy Sachs (Anne Hateway), o t�n�r� din provincie care a terminat de cur�nd facultatea de jurnalism �ntr-una dintre universit��ile de prestigiu ale Americii, ajunge �n mod nesperat asistenta acesteia. Dar Andy nu are nimic �n comun cu moda, ne�tiind nici m�car cum se scrie Gabbana J.

�n ciuda titlului filmului, acesta nu are nici o leg�tura cu for�ele oculte. Primul cuv�nt din titlu nu face dec�t s� descrie caracterul Mirandei, o femeie f�r� scrupule atunci c�nd vine vorba de cariera ei.

Filmul este unul pl�cut, te destinde, �ns� nu te �mi�c� suficient �nc�t s� ��i r�m�n� �n minte. Interpretarea actorilor e una corect�, dar la fel, nu �ntr-at�t �nc�t s� spui c� ar merita un Oscar pentru asta.

Scenariul e �i el unul corect �ns� cam previzibil. Probabil dac� s-ar fi pus mai mult� tensiune �ntre Andy �i prietenul acesteia, filmul ar fi fost mai apreciat, dar asta nu �nseamn� c� e slab. Chiar dac� e clasificat ca fiind dram� �i comedie, nu mi se pare a fi nici una, nici alta.



Anul apari�iei: 2006
Not�: 7,7 / raft C
Regia: David Frankel
Cu: Anne Hathaway, Meryl Streep
Gen: comedie, dram�
Limba: englez�

0 comentarii: